Ochrana osobných údajov

Kategórie
 
 
 
 
 

Zásady spracovania a ochrany osobných údajov

Ochrana osobných údajov

spotrebiteľa 

1. Zmluvné strany sa dohodli, že zákazník ako fyzická osoba oznámi predávajúcemu svoje meno a priezvisko, adresu trvalého bydliska vrátane PSČ, číslo telefónu a e-mailovú adresu.

2. Zákazník vyhlasuje, že poskytuje predávajúcemu svoje osobné údaje v rozsahu uvedenom v ods. 1. dobrovoľne, a to za účelom plnenia povinností vyplývajúcich z kúpnej zmluvy a umožnenia komunikácie zmluvných strán podľa ods. 4. Zákazník prehlasuje, že poskytnuté osobné údaje sú úplné a pravdivé. Poskytnutie súhlasu so spracovaním osobných údajov je nevyhnutné pre uzavretie kúpnej zmluvy.

3. Zákazník prehlasuje, že predávajúcemu dáva súhlas na spracovanie osobných údajov (ďalej len „súhlas“) v manuálnej aj automatizovanej forme v zmysle Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov (ďalej len „GDPR“) a zákona č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov v aktuálnom znení (ďalej len „Zákon“).

4. Účelom spracúvania osobných údajov je najmä zabezpečenie predzmluvných vzťahov, identifikácia zákazníka, potvrdenie objednávky (telefonicky alebo prostredníctvom emailu), vystavenie daňového dokladu, doručenie tovaru, registrácia na stránke e-shopu a zabezpečenie prípadných reklamačných nárokov zákazníka. Predávajúci sa zaväzuje spracúvať osobné údaje zákazníka výlučne na tieto účely.

5. Predávajúci sa zaväzuje, že bude s osobnými údajmi zákazníka zaobchádzať v súlade so Zákonom.

6. Predávajúci vyhlasuje, že bude osobné údaje získavať výlučne na účely uvedené v odseku 4., že tieto údaje bez výslovného súhlasu zákazníka neposkytne tretím osobám tak v rámci Slovenskej republiky ako ani do zahraničia, a že ich bude využívať výlučne spôsobom, ktorý zodpovedá účelu, na ktorý boli zhromaždené.

7. Zákazník má právo udelený súhlas kedykoľvek písomne odvolať. Odvolanie súhlasu je účinné dňom jeho doručenia Predávajúcemu riadnou poštou na adresu predávajúceho alebo na emailovú adresu info@jurastore.sk. Predávajúci zabezpečí vymazanie osobných údajov po prijatí odvolania súhlasu bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní.

8. Predávajúci po splnení účelu spracúvania osobných údajov zabezpečí výmaz osobných údajov zákazníka.

9. Zákazník má v zmysle §21 Zákona právo na prístup k osobným údajom a informáciám o:

  1. účele spracúvania osobných údajov,
  2. kategórii spracúvaných osobných údajov,
  3. identifikácii príjemcu alebo o kategórii príjemcu, ktorému boli alebo majú byť osobné údaje poskytnuté, najmä o príjemcovi v tretej krajine alebo o medzinárodnej organizácii, ak je to možné,
  4. dobe uchovávania osobných údajov; ak to nie je možné, informáciu o kritériách jej určenia,
  5. práve požadovať od prevádzkovateľa opravu osobných údajov týkajúcich sa dotknutej osoby, ich vymazanie alebo obmedzenie ich spracúvania, alebo o práve namietať spracúvanie osobných údajov
  6. práve podať návrh na začatie konania podľa § 100
  7. zdroji osobných údajov, ak sa osobné údaje nezískali od dotknutej osoby
  8. existencii automatizovaného individuálneho rozhodovania vrátane profilovania podľa § 28 ods. 1 a 4; v týchto prípadoch poskytne prevádzkovateľ dotknutej osobe informácie najmä o použitom postupe, ako aj o význame a predpokladaných dôsledkoch takého spracúvania osobných údajov pre dotknutú osobu

10. Predávajúci sa zaväzuje poskytnúť zákazníkovi jeho osobné údaje, ktoré spracúva. Za opakované poskytnutie osobných údajov, o ktoré zákazník požiada, môže predávajúci účtovať primeraný poplatok zodpovedajúci administratívnym nákladom. Predávajúci je povinný poskytnúť osobné údaje zákazníkovi spôsobom podľa jeho požiadavky.

11. Zákazník má v zmysle §22 Zákona právo na opravu nesprávnych osobných údajov, ktoré sa ho  týkajú a právo na doplnenie neúplných osobných údajov, a to bez zbytočného odkladu.

12. Zákazník má v zmysle §23 Zákona právo na výmaz osobných údajov, ktoré sa ho týkajú. Predávajúci je povinný v zmysle uvedeného ustanovenia Zákona bez zbytočného odkladu osobné údaje vymazať, ak:

  1. osobné údaje už nie sú potrebné na účel, na ktorý sa získali alebo inak spracúvali,
  2. zákazník odvolá súhlas podľa § 13 ods. 1 písm. a) alebo § 16 ods. 2 písm. a) Zákona, na základe ktorého sa spracúvanie osobných údajov vykonáva, a neexistuje iný právny základ pre spracúvanie osobných údajov,
  3. zákazník namieta spracúvanie osobných údajov podľa § 27 ods. 1 Zákona a neprevažujú žiadne oprávnené dôvody na spracúvanie osobných údajov alebo zákazník namieta spracúvanie osobných údajov podľa § 27 ods. 2 Zákona,
  4. osobné údaje sa spracúvajú nezákonne,
  5. je dôvodom pre výmaz splnenie povinnosti podľa tohto zákona, osobitného predpisu alebo medzinárodnej zmluvy, ktorou je Slovenská republika viazaná,
  6. sa osobné údaje získavali v súvislosti s ponukou služieb informačnej spoločnosti podľa § 15 ods. 1 Zákona

13. Zákazník má v zmysle §24 Zákona právo na obmedzenie spracúvania osobných údajov, ak:

  1. zákazník namieta správnosť osobných údajov
  2. spracúvanie osobných údajov je nezákonné
  3. predávajúci už nepotrebuje osobné údaje na účel spracúvania osobných údajov, ale potrebuje ich zákazník na uplatnenie právneho nároku
  4. zákazník namieta spracúvanie osobných údajov podľa § 27 ods. 1 Zákona, a to až do overenia, či oprávnené dôvody na strane prevádzkovateľa prevažujú nad oprávnenými dôvodmi dotknutej osoby

14. Ak sa spracúvanie osobných údajov obmedzilo podľa odseku 13., okrem uchovávania môže osobné údaje predávajúci spracúvať len so súhlasom zákazníka alebo na účel uplatnenia právneho nároku, na ochranu osôb alebo z dôvodov verejného záujmu.

15. Zákazníka, ktorého spracúvanie osobných údajov sa obmedzí podľa odseku 13., je predávajúci povinný informovať pred tým, ako bude obmedzenie spracúvania osobných údajov zrušené.

16. Predávajúci sa zaväzuje oznámiť zákazníkovi opravu osobných údajov, vymazanie osobných údajov alebo obmedzenie spracúvania osobných údajov uskutočnené podľa § 22, § 23 ods. 1 alebo § 24 Zákona, ak sa to neukáže ako nemožné alebo si to nevyžaduje neprimerané úsilie.

17. Zákazník má v zmysle §26 Zákona právo získať osobné údaje, ktoré sa ho týkajú a ktoré poskytol prevádzkovateľovi, v štruktúrovanom, bežne používanom a strojovo čitateľnom formáte a má právo preniesť tieto osobné údaje ďalšiemu prevádzkovateľovi, ak je to technicky možné a ak sa osobné údaje spracúvajú podľa § 13 ods. 1 písm. a), § 16 ods. 2 písm. a) alebo § 13 ods. 1 písm. b) Zákona a spracúvanie osobných údajov sa vykonáva automatizovanými prostriedkami. Toto právo je možné uplatniť, len ak nemá nepriaznivé dôsledky na práva iných osôb.

18. Zákazník má právo v zmysle §27 Zákona namietať spracúvanie osobných údajov z dôvodu týkajúceho sa jeho konkrétnej situácie vykonávané podľa § 13 ods. 1 písm. e) alebo písm. f) Zákona vrátane profilovania založeného na týchto ustanoveniach. Predávajúci nesmie ďalej spracúvať osobné údaje, ak nepreukáže nevyhnutné oprávnené záujmy na spracúvanie osobných údajov, ktoré prevažujú nad právami alebo záujmami dotknutej osoby, alebo dôvody na uplatnenie právneho nároku.

19. Zákazník má právo namietať spracúvanie osobných údajov, ktoré sa ho týkajú, na účel priameho marketingu vrátane profilovania v rozsahu, v akom súvisí s priamym marketingom. Ak zákazník namieta spracúvanie osobných údajov na účel priameho marketingu, prevádzkovateľ ďalej osobné údaje na účel priameho marketingu nesmie spracúvať.

20. Zákazník má v zmysle §28 Zákona právo na to, aby sa na neho nevzťahovalo rozhodnutie, ktoré je založené výlučne na automatizovanom spracúvaní osobných údajov vrátane profilovania a ktoré má právne účinky, ktoré sa ho týkajú alebo ho obdobne významne ovplyvňujú. Toto právo nie je možné uplatniť, ak je rozhodnutie nevyhnutné na uzavretie zmluvy alebo plnenie zmluvy medzi zákazníkom a predávajúcim, je vykonané na základe osobitného predpisu alebo medzinárodnej zmluvy, ktorou je Slovenská republika viazaná, a v ktorých sú zároveň ustanovené aj vhodné opatrenia zaručujúce ochranu práv a oprávnených záujmov zákazníka, alebo založené na výslovnom súhlase zákazníka. V týchto prípadoch je predávajúci povinný vykonať vhodné opatrenia na ochranu práv a oprávnených záujmov zákazníka, a to najmä práva na overenie rozhodnutia nie automatizovaným spôsobom zo strany predávajúceho, práva vyjadriť svoje stanovisko a práva napadnúť rozhodnutie.

21. Predávajúci sa zaväzuje prijať vhodné opatrenia a poskytnúť zákazníkovi informácie podľa § 19 a 20 a oznámenia podľa § 21 až 28 a 41 Zákona, ktoré sa týkajú spracúvania jeho osobných údajov, v stručnej, transparentnej, zrozumiteľnej a ľahko dostupnej forme, formulované jasne, a to najmä pri informáciách určených osobitne dieťaťu. Informácie sa predávajúci zaväzuje poskytnúť v rovnakej podobe, v akej bola podaná žiadosť. Ak o to zákazník požiada, informácie poskytne predávajúci aj ústne, ak zákazník preukáže svoju totožnosť.

22. Predávajúci sa zaväzuje poskytnúť zákazníkovi súčinnosť pri uplatňovaní jeho práv vyplývajúcich zo Zákona. Predávajúci sa zároveň zaväzuje poskytnúť zákazníkovi informácie, o ktoré bol požiadaný, a to do jedného mesiaca od doručenia žiadosti.

23. Predávajúci vyhlasuje, že informácie poskytne a príslušné opatrenia vykoná bezodplatne. Ak bude však žiadosť zákazníka zjavne neopodstatnená alebo neprimeraná najmä pre jej opakujúcu sa povahu, predávajúci môže požadovať primeraný poplatok zohľadňujúci administratívne náklady na poskytnutie informácií alebo primeraný poplatok zohľadňujúci administratívne náklady na oznámenie alebo primeraný poplatok zohľadňujúci administratívne náklady na uskutočnenie požadovaného opatrenia, alebo odmietnuť konať na základe žiadosti.

24. V prípade, ak dôjde k obmedzeniu práv zákazníka v zmysle §30 Zákona, predávajúci sa zaväzuje o tejto skutočnosti zákazníka bezodkladne informovať.

25. Ak má zákazník podozrenie, že jeho osobné údaje sa spracúvajú neoprávnene, resp. má za to, že je priamo dotknutý na svojich právach ustanovených Zákonom, má právo podať v zmysle §100 Zákona návrh na začatie konania o ochrane osobných údajov na Úrad na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky.

26. Ak zákazník nemá spôsobilosť na právne úkony v plnom rozsahu, jeho práva môže uplatniť jeho zákonný zástupca.

27. Ak zákazník zomrel, jeho práva v zmysle zákona môže uplatniť jeho blízka osoba.

28. Predávajúci vyhlasuje, že v súlade so Zákonom spracúva osobné údaje zákazníka na účely uvedené v odseku 4. týchto podmienok prostredníctvom týchto sprostredkovateľov:
Packeta Slovakia s. r. o. , Kopčianska 3338/82A, 851 01 Bratislava, Slovenská republika, IČO: 48 136 999

29. Zákazník vyjadrením súhlasu s týmito obchodnými podmienkami udeľuje predávajúcemu právo poskytnúť nevyhnutné minimum jeho osobných údajov (meno a priezvisko, adresa, telefón, e-mail) tretím stranám za účelom riadneho plnenia zmluvy uzavretej medzi zákazníkom a predávajúcim, pričom okruhom takých tretích strán podľa povahy dohodnutých podmienok je ktorýkoľvek alebo viacerí z nasledujúcich subjektov: prepravca, dodávateľ, splátková spoločnosť, internetový prehliadač, prípadne ďalšia tretia strana, ktorej súčinnosť je nevyhnutná pre riadne plnenie zmluvy.

 

Súhlas so spracúvaním osobných údajov:

Týmto ako zákazník udeľujem súhlas v zmysle Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov a zákona č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov v aktuálnom znení so spracúvaním mojich osobných údajov v rozsahu podľa ods. 8.1 a na účely uvedené v odseku 8.4 týchto podmienok spoločnosťou Swiss Coffee s.r.o., so sídlom: Mierová 66, 821 05 Bratislava, IČO: 43 771 963.

Ako zákazník som si vedomý skutočnosti, že vyššie uvedený súhlas som oprávnený kedykoľvek písomne odvolať.

Ako zákazník prehlasujem, že som bol v súlade so Zákonom informovaný o podmienkach spracúvania osobných údajov predávajúcim, ktoré sú zverejnené na internetovej stránke www.jurastore.sk.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Plná (Desktop) verzia